Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Μισός ουρανός.


Μισός ουρανός.

Oι σταθερές αξίες
αποτελούν δύναμη κρούσης
για την ανατροπή του σκηνικού.
Διεκδίκηση σε σωρό ερειπίων.
Επανεκκίνηση και μάχη
σε δύο μέτωπα.
Μάχη διαπραγμάτευσης αναλαμβάνουν
με πολιτική γενναιότητα.
Μεγάλα τα προσωπικά ρίσκα.
«Αταίριαστα δίδυμα» αποτελούν,
άτυπα φαινόμενα σε κρίσιμες συνθήκες.
Πρόβλημα ηθικής ισορροπίας
η αναδιάταξη ρόλων.
Συμμετοχή στο δικό τους
αδιέξοδο ο σπόρος της αμφισβήτησης.
Η παραλίγο οριστική ρήξη
δίνοντας θολό δαχτυλίδι
μετετράπη σε σωτήρια συμβουλή.
Σε σημείο καμπής βρέθηκε η σχέση τους.
Τα παιχνίδια των εξουσιαστών
έγιναν συνέργειες προσπάθειας.
Ευσεβείς πόθοι σε περίοδο χάριτος
τολμούν το ναυάγιο.
Δε θα συμβεί. Άρα θα αντέξουμε.
Ας όψονται οι φοβικοί
και μικρόψυχοι τώρα.
Θα λειτουργήσει ως «ασπίδα»
ή ως πολιτικό «στοίχημα»
ο άλλος «μισός ουρανός».
Το σύνθημα που ενώνει είναι η συνύπαρξη.

                                                                         Από τη ποιητική συλλογή μου "Αφύλακτες διαβάσεις ..."

Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

Επιβάλλουν φόρους, χάνουν έσοδα



Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ,
τεύχος 1744 στις 24 Ιανουαρίου 2013
Το Ποντίκι
Επιβάλλουν φόρους, τυράκια χάνουν έσοδα
Τουλάχιστον 15 δισ. ευρώ έχασε τελικά το Ελληνικό Δημόσιο από τις αυξήσεις φόρων τα τελευταία χρόνια. Οι εμπνευστές των μέτρων είδαν τους υπολογισμούς τους να πέφτουν στο κενό, αφού το κράτος επιβάλλει συνεχώς φόρους και, αντί να εισπράττει, χάνειέσοδα.

Έκτακτες εισφορές, έμμεσοι φόροι στα καύσιμα, στα ποτά και τα τσιγάρα, «χαράτσια» στην κινητή και ακίνητη περιουσία, όλα πήγαν στραβά και δεν συνέβαλαν καθόλου στη δημοσιονομική εξυγίανση. Αντιθέτως, κατέστρεψαν την αγορά, έγιναν αιτία δεινών για πολίτες και επιχειρήσεις,
έβλαψαν τη χώρα και τα δημόσια έσοδα.

Σε ό,τι αφορά τα σκάφη, ο φόρος πολυτελείας βούλιαξε την αγορά. Για το 2010 είχαν υπολογιστεί έσοδα 10 εκατ. ευρώ και εισπράχθηκε το αστείο ποσό των 33.500 ευρώ. Τα σκάφη εγκατέλειψαν τη χώρα, σταμάτησαν οι εισαγωγές, χάθηκαν έσοδα από ΦΠΑ, όπως και θέσεις εργασίας, εξαφανίστηκαν επιχειρήσεις και έμειναν άνεργοι πολλοί εργαζόμενοι.

Η ίδια αποτυχία καταγράφεται και στα χαράτσια στα ακίνητα. Η υπερφορολόγηση κατέστρεψε την κτηματαγορά, ενώ η οικοδομική δραστηριότητα σημειώνει ελεύθερη πτώση (-42,7% τον Οκτώβριο του 2012). Χαρακτηριστικό είναι ότι ο ΦΑΠ δεν εισπράχθηκε από την κυβέρνηση ούτε το 2011 ούτε το 2012.

Όσο για τους φόρους στα καύσιμα; Μόνο στο πετρέλαιο θέρμανσης, αν και ο ειδικός φόρος αυξήθηκε κατά 1.740% σε δύο χρόνια, οι προβλέψεις του μνημονίου για αύξηση εσόδων κατά 1,1 δισ. ευρώ διαψεύστηκαν, αφού τα έσοδα αυξήθηκαν κατά μόλις… 36 εκατ. ευρώ το 2012.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα δημοσιονομικής αποτυχίας ήταν και η αύξηση φόρων στα Ι.Χ. Στο μνημόνιο προβλεπόταν το 2012 να αυξηθούν τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας κατά 170 εκατ. ευρώ. Τελικά, στα κρατικά ταμεία μπήκαν μόλις 50 εκατ. ευρώ, επειδή οι ιδιοκτήτες οχημάτων κατέθεσαν μαζικά τις πινακίδες. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέρρευσαν και το κράτος πλέον χάνει πολλαπλά. Μόνο από τα τέλη ταξινόμησης το Δημόσιο εισέπραξε 17 δισ. το 2011, αλλά από τότε δεν φτάνουν στα ταμεία ούτε 7 δισ. ευρώ τον χρόνο.

Σε ό,τι αφορά τα τσιγάρα, παρά τις αυξήσεις φόρων το Ελληνικό Δημόσιο χάνει 1 δισ. στη διετία 2012-2013 επειδή η αγορά κατακλύστηκε από λαθραία τσιγάρα και οι καταναλωτές προτιμούν πλέον τα στριφτά ή και τα πούρα!

Τραγικός είναι και ο απολογισμός των αυξήσεων ΦΠΑ στο 23%. Αν και σε κάποιες περιπτώσεις ο ΦΠΑ υπερδιπλασιάστηκε, η πτώση της κατανάλωσης «κατάπιε» τα έσοδα από ΦΠΑ, τα οποία μειώθηκαν από 17 δισ. το 2011 σε 15,1 δισ. ευρώ το 2012 και στα 13,7 δισ. που προβλέπει ο προϋπολογισμός για το 2013.

Το "ευχαριστώ" ενός εκπαιδευτικού στον υπουργό Παιδείας



Το "ευχαριστώ" ενός εκπαιδευτικού στον υπουργό Παιδείας


του Δημήτρη Τσιριγώτη, Φυσικού
Ευχαριστώ τον υπουργό της Παιδείας γιατί με την αύξηση ωραρίου από την μία και την ταυτόχρονη μείωση του μισθού από την άλλη ανανεώθηκε, ίσως και σώθηκε, ο γάμος μου.
Τώρα δεν βλεπόμαστε σχεδόν ποτέ με την γυναίκα μου παρά μόνο αργά το βράδυ όταν σχολάω από το σουβλατζίδικο στο οποίο δουλεύω μετά το σχολείο.
Τώρα δεν υπάρχει αυτή η καθημερινή τριβή που όλοι ξέρουμε ότι φθείρει τη σχέση....

Ευχαριστώ τον υπουργό της Παιδείας που με έκανε να νιώσω ξανά εθνική ανάταση και υπερηφάνεια. Τώρα σιτίζομαι με τα ελληνικά στρατά (στις στρατιωτικές λέσχες) και νιώθω και εγώ, κατά κάποιο τρόπο, μάχιμος υπερασπιστής των πάτριων. Χθες έφαγα μαζί με τον ταξίαρχο, αύριο με έχει καλέσει, στο τραπέζι του, ο επιτελάρχης. Άσε που με έχει επηρεάσει θετικά και σε θέματα πειθαρχίας: ο διευθυντής μου κορδώνεται καμαρωτά κάθε φορά που όταν θέλει να μου ζητήσει κάτι εγώ, στεκόμενος σε στάση προσοχής, του απαντώ με βροντερή φωνή «Διατάξτε». Τις προάλλες κατέβασα από την ντουλάπα εκείνο το χακί μπουφάν που φόραγα ως φοιτητής. Μου είναι λίγο φαρδύ, αλλά, κάνει τη δουλειά του.

Ευχαριστώ τον υπουργό της Παιδείας γιατί δεν με αφήνει να θεωρήσω τη θέση μου στο δημόσιο δεδομένη. Ξέρετε μια μικρή δόση ανασφάλειας σε οποιαδήποτε μορφή σχέσης είναι απαραίτητη. Είναι το αλατοπίπερο που λένε. Τα πράγματα θα γίνουν ακόμα πιο καλά με την κατάργηση των οργανικών.Βέβαια το τέλειο θα ήταν η κατάργηση της μονιμότητας αλλά δυστυχώς αργεί ακόμα.Μικροί θυμάμαι λέγαμε ότι θέλουμε να ζήσουμε μια ζωή απρόβλεπτη. Να λοιπόν η ευκαιρία.

Ευχαριστώ τον υπουργό της Παιδείας γιατί μου γέμισε με ποικιλία την καθημερινότητα μου. Δευτέρα έχω μάθημα στο Ζεφύρι, Τρίτη στην Ελευσίνα, Τετάρτη στις Ερυθρές, Πέμπτη στα Μέγαρα και Παρασκευή (η αγαπημένη μου μέρα) στη Μάνδρα τις 2 πρώτες ώρες και στα Βίλια τις 3τελευταίες. Έτσι εμπλουτίζονται οι παραστάσεις μου και δεν βαλτώνω. Παλιά που δίδασκα σε ένα σχολείο ήταν βαρετά, είχα βουλιάξει στην μονοτονία και αυτό είχε αντίκτυπο στο μάθημά μου. Τώρα ανανεώνομαι καθημερινά. Πιο τυχεροί, βέβαια,είναι κάποιοι συνάδελφοι μου που μετακινούνται κατά τη διάρκεια της βδομάδας από νησί σε νησί στις Κυκλάδες. Είναι και ένας πολύ έξυπνος τρόπος για να αναπτυχθεί, ο πεσμένος τελευταία, εσωτερικός τουρισμός.

Ευχαριστώ τον υπουργό της Παιδείας γιατί με θεωρεί «άξιο λόγου» για να με αξιολογήσει. Έτσι θα με βελτιώσει, θα με αναβαθμίσει και θα μου κάνει ένα update στη σύγχρονη εποχή. Και όλα αυτά τα προσφέρει οικειοθελώς ο υπουργός μου γιατί αν περίμενε από μένα. Είναι ωραίο να νιώθεις ότι κάποιος ασχολείται μαζί σου και ότι θέλει να σου βγάλει τον καλύτερο εαυτό. Τώρα είναι ο υπουργός μου που παίζει το ρόλο του αγαπημένου μου καθηγητή και εγώ το ρόλο του μαθητή του. Έχω αφεθεί τελείως στη φροντίδα του.

Ευχαριστώ τον υπουργό της Παιδείας γιατί με κρατάει σε εγρήγορση, μου έχει βελτιώσει την εφευρετικότητα και την ικανότητα να δίνω λύσεις. Επίσης καλλιεργεί το αίσθημα της υπευθυνότητας στους μαθητές,που είναι, παιδαγωγικά, σπουδαίο πράγμα: Δεν έχουμε καλοριφέρ: δεν πειράζει ας μαζευτούμε όλοι κοντά στο διαδραστικό πίνακα που είναι ζεστός.

Δεν έχουμε χαρτί για βιβλία: δεν πειράζει, πάρτε τα σε cd και ας αφήσουμε τα δέντρα για να κόβουμε καυσόξυλα.Χάλασε το φωτοτυπικό: το αφήνουμε χαλασμένο γιατί πως αλλιώς θα μάθουν οι μαθητές την αξία των αγαθών; Χάλανε οι υπολογιστές: κανένα πρόβλημα καταργούμε την πληροφορική ως μάθημα. Χάλασε το μεγάφωνο για τη προσευχή: «βγάλε φωνή ρε»!Δεν έχουμε κυλικεία: δεν πειράζει, οικονομία για τα νοικοκυριά. Τα παιδιά μαθαίνουν να προσέχουν το θρανίο τους, την καρέκλα τους και όλη την τάξη τους γιατί ξέρουν ότι αν χαλάσει κάτι δεν αναπληρώνεται. Εάν δεν είναι αυτό καλλιέργεια της υπευθυνότητας τότε ποιο είναι;
Ευχαριστώ τον υπουργό της Παιδείας μου γιατί αναβαθμίζει τον διδακτικό μου ρόλο. Μου δείχνει εμπιστοσύνη, και αυτό είναι σημαντικό. Παρά το γεγονός ότι είμαι φυσικός διδάσκω και χημεία, βιολογία,γεωγραφία, μαθηματικά και πληροφορική. Επίσης, επειδή έχω proficiency αν χρειαστεί μπορεί να διδάξω και αγγλικά (στο Γυμνάσιο μόνο). Αυτό με κάνει να νιώθω χρήσιμος και σημαντικός. Αυτός ο τίτλος του «πολυεργαλείου» πολύ με κολακεύει.

Ευχαριστώ τον υπουργό της Παιδείας γιατί ξερίζωσε τα ζιζάνια απ΄ τα σχολεία: Απαγόρευσε την είσοδο συνδικαλιστών στα σχολεία. Έβγαλε εγκύκλιο που προβλέπει πειθαρχικές κυρώσεις στη συμμετοχή σε απεργία. Ουσιαστικά έδωσε το τελειωτικό χτύπημα στην ΟΛΜΕ και στη ΔΟΕ. Έτσι μπορούμε όλοι να κάνουμε, απερίσπαστοι τη δουλειά μας. Αυτοί οι περίεργοι τύποι(οι συνδικαλιστές εννοώ) ήταν, πραγματικά, πολύ διασπαστικοί και είχαν, πώς να το πω, αυτό το ανικανοποίητο. Τώρα, από ότι μαθαίνω, έχουν βάλει μυαλό και πλέον εργάζονται με ζήλο.
Ευχαριστώ τον υπουργό της Παιδείας γιατί τώρα που αυξήθηκε ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα (είναι 35) μπορώ να εφαρμόσω τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας που έμαθα διαβάζοντας για τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ: εφαρμόζω τη διδακτική μέθοδο «κατά ομάδες». Έχω χωρίσει, δηλαδή, το τμήμα σε 5 ομάδες. Δευτέρα κάνω μάθημα με την 1η ομάδα, Τρίτη με τη 2η,Τετάρτη με την3η κλπ.

Ευχαριστώ τον υπουργό της Παιδείας γιατί με έμαθε να προσέχω την εμφάνιση μου και το image μου γενικότερα. Τώρα που τα σχολεία θα περάσουν στους δήμους και στους σπόνσορες οφείλω να έχω το πακέτο,που λένε, για να με προτιμάει η τοπική κοινωνία.

Ευχαριστώ τον υπουργό της Παιδείας γιατί με την αξιολόγηση και τη μοριοδότηση ενισχύει τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των συναδέλφων καθηγητών και αυτό βελτιώνει την ποιότητα όλων μας. Εγώ, φέτος μόνο,γράφτηκα στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο για master, παρακολούθησα 12 σεμινάρια, έκανα 4 project στο σχολείο(αναγκάστηκα μάλιστα να μαλώσω με έναν συνάδελφο που ήθελε να μου φάει το ένα project). Επίσης διεκδίκησα και κατάφερα να είμαι«υπεύθυνος» σε 2 τμήματα, «υπεύθυνος» αλληλογραφίας και mail πήρα και δυο σχολικές γιορτές. Τα κίνητρα απόδοσης είναι πολύ σημαντικά, όπως ξέρουμε.

Ευχαριστώ τον υπουργό της Παιδείας γιατί δίνει προοπτική στη δουλειά μου σε βάθος χρόνου. Με τα νέα όρια συνταξιοδότησης (72)έτη μπορώ να αφιερωθώ απερίσπαστος στη δουλειά μου γιατί πάντα με άγχωνε η συνταξιοδότηση. Καλό είναι να με κρατάει κάτι σε εγρήγορση μέχρι τα βαθιά γεράματα. Παλιό μοντέλο ναι, αλλά όχι ακόμα για απόσυρση, έτσι;

Ευχαριστώ τον υπουργό της Παιδείας γιατί κάνει οικονομία για τη χώρα μου και προσπαθεί να δώσει σχήμα στο χάος του χώρου της παιδείας: δεν θα κάνει τις, έτσι και αλλιώς, άσκοπες προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών καθηγητών και θα συγχωνεύσει 4.000 σχολεία. Έτσι καταλήγει σε ένα σχήμα(μαθητών, καθηγητών και κτιρίων) πιο λειτουργικό, πιο μανιντζέβελο και ταυτόχρονα πιο οικονομικό. Αυτό και αν είναι αξιέπαινο.

Ευχαριστώ τον υπουργό της Παιδείας γιατί δήλωσε ότι ο μισθός των εκπαιδευτικών είναι ντροπή και ότι μόλις ανακάμψει η ελληνική οικονομία το πρώτο πράγμα που θα κάνει είναι να εισηγηθεί αυξήσεις. Οι προβλέψεις βέβαια για ανάκαμψη είναι το 2024 και είναι αβέβαιες ακόμα και για τότε. Αυτό που είναι βέβαιο όμως είναι ότι υπουργός παιδείας δεν θα έχει αλλάξει μέχρι το 2024 γιατί, πολύ απλά, ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει.

Υ.Γ. Από λίγο να ξεχάσω να ευχαριστήσω τον υπουργό της Παιδείας για το πιο σημαντικό. Μας έδωσε κίνητρο να ψαχθούμε λίγο παραπάνω, να πάμε τον εαυτό μας λίγο παραπέρα: μαζευτήκαμε 6 συνάδελφοι και φτιάξαμε ένα γκρουπάκι. Όχι, μην φανταστείτε, δεν το φτιάξαμε για να παίζουμε μουσική. Group therapy κάνουμε με τη βοήθεια ενός φίλου μας που είναι άνεργος ψυχίατρος.



Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Σκιές στις υποτροφίες Λυκούργου Σκιά



    Το παρακάτω κείμενο είχε δημοσιευθεί πριν ένα χρόνο στον τοπικό Τύπο.Εύχομαι να συνέβαλε  στο να αλλάξει η κατάσταση και οι φετινές υποτροφίες να δοθούν αντικειμενικά σε αυτούς που τις δικαιούνται.
 
Σκιές στις υποτροφίες Λυκούργου Σκιά
Κύριε Δήμαρχε
αυτές τις μέρες δημοσιεύθηκαν στον τοπικό Τύπο τα ονόματα των άπορων-αριστούχων μαθητών που αποφοίτησαν από την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και εισήχθησαν σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και τα οποία έλαβαν το ποσό των 400 € το μήνα για τα χρόνια σπουδών τους σύμφωνα με τους όρους που θέτει το κληροδότημα Λυκούργου Σκιά και το οποίο διαχειρίζεται ο Δήμος Καλαμάτας.
Η δημοσίευση των ονομάτων δημιούργησε μερικά ερωτηματικά σχετικά με τον τρόπο επιλογής των ατόμων που δόθηκε η σχετική υποτροφία. Εκτιμώ ότι στην όλη διαδικασία υπάρχουν σκιές στον τρόπο ενημέρωσης, για τις οποίες δεν φέρουν καμία ευθύνη οι επιλεγέντες.
Τα ερωτήματα που διατυπώθηκαν από γονείς είναι:
ü      Γιατί το ενδιαφέρον από πλευράς αριστούχων ήταν ελάχιστο, αν και τα χρήματα της υποτροφίας δεν είναι ευκαταφρόνητα (υπέβαλαν αίτηση 14 και επελέγησαν 6). Αυτό σημαίνει ότι υπήρξε ελλιπής ενημέρωση.
ü      Γιατί αυτά τα άτομα που επελέγησαν ήταν αποφοιτήσαντες του 2010 και όχι του 2011. (Τα άτομα που επελέγησαν σήμερα είναι δευτεροετείς φοιτητές).
ü      Γιατί το έγγραφο σχετικά με την εκδήλωση ενδιαφέροντος εστάλη στα σχολεία  σε περίοδο (Μάιο) που απουσιάζουν οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, με αποτέλεσμα να γίνει ελλιπής ενημέρωση.
Στην χώρα μας ενδημεί η αμφισβήτηση και η καχυποψία. Όχι όμως αδικαιολόγητα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν πρόκειται για ένα απλό βραβείο. Πρόκειται σχεδόν για την κάλυψη των εξόδων του μεγαλύτερου μέρος των σπουδών. Γι’ αυτό για να μην υπάρχει ίχνος καχυποψίας θα πρέπει να βελτιωθεί η διαδικασία επιλογής των υποτρόφων.
Προτείνω:
Ø      Όλα τα σχολεία του δήμου Καλαμάτας να στέλνουν στο Δήμο κατάσταση με όλα τα ονόματα των αριστούχων μαθητών.
Ø      Ο Δήμος στη συνέχεια αφού τους ενημερώσει να τους ζητά εκκαθαριστικό της εφορίας προκειμένου να διαπιστώσει την οικονομική κατάστασή των.
Ø      Αφού συμβούν αυτά τότε η επιτροπή επιλογής των υποτρόφων που προβλέπεται από το καταστατικό του κληροδοτήματος Λυκούργου Σκιά μπορεί να επιλέξει αντικειμενικότατα τους  υποτρόφους χωρίς κανένας να μπορεί να παραπονεθεί ότι δεν ενημερώθηκε.

Θόδωρος Σταυριανόπουλος
Εκπαιδευτικός
Περιφερειακός σύμβουλος

Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013

Έκλειψη ευθύνης


Έκλειψη ευθύνης

Έχουν χάσει την επαφή
με την πραγματικότητα.
Το ρολόι δείχνει λάθος
πολιτικό χρόνο.
Ο άχρωμος πολιτικός
λόγος αντανακλά
και δημιουργεί αναταραχή.
Οι «ενάρετοι» οίκοι
αξιολόγησης χωρίς να ζυγίζουν τα πράγματα
μας τα φορτώνουν στις πλάτες.
Βαρύς και ο χρόνος που προηγήθηκε.
Μετά από ένα ρεσιτάλ παλινωδιών
πνίγεται στο αφελές ναυάγιο
του opengov.
Ακούγονται κατηγορίες
περί δήθεν συνωμοσίας ανατροπής.
Αυτό αποτυπώνει ανάγλυφα
πόσο βαθιά διχασμένο
είναι το κόμμα.
Άσβεστο μίσος χωρίζει τις φατρίες.
Άγρια μάχη εξουσίας
εκτιμούν οι υποψιασμένοι.
Η πολιτική δεν είναι αριθμητική.
Η πολιτική ανεπάρκεια μεταδίδεται
σε «απευθείας μετάδοση».
Αντί για έκλειψη σελήνης
που είχαν προαναγγείλει
οι αστρονόμοι, σημειώθηκε έκλειψη ευθύνης.
Έναν εφιάλτη ζει ο τόπος
ζώντας τα καπρίτσια της πολιτικής.

                                                       Από την ποιητική συλλογή μου "Αφύλαχτες διαβάσεις..."

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

ΟΙ 10 ΠΙΟ ΕΞΥΠΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ

ΟΙ 10 ΠΙΟ ΕΞΥΠΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ

Η ιστοσελίδα superscolar.org. έδωσε στη δημοσιότητα την λίστα με τους 10 πιο έξυπνους ανθρώπους στον κόσμο! Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα θεωρείται έγκυρη και βασίζεται στο IQ που έχει επισήμως καταμετρηθεί καθώς και στα βραβεία και τις διακρίσεις που έχουν κατακτήσει οι δέκα διάνοιες. Ο Δείκτης Νοημοσύνης (Intelligence Quotient, IQ) είναι ο δείκτης ο οποίος μετρά προσεγγιστικά την ευφυΐα ενός ατόμου σε σχέση με τον υπόλοιπο πληθυσμό.
Η λίστα των «εγκεφάλων»:
1. Τέρενς Τάο, μαθηματικός
Γεννήθηκε το 1975 στην Αυστραλία. Σύμφωνα με το Smithsonian Online Magazine, ο Τάο διδάχθηκε βασική αριθμητική από την ηλικία των δύο ετών .
Το 1986 σε ηλικία 10 ετών παίρνει μέρος στη Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα και κερδίζει το χάλκινο μετάλλιο, το 1987 το αργυρό και το επόμενο έτος σε ηλικία 13 ετών κερδίζει το χρυσό μετάλλιο. Είναι ο μικρότερος μαθητής που κέρδισε χρυσό μετάλλιο στην ιστορία των Μαθηματικών Ολυμπιάδων. Το 2006 πήρε το βραβείο «Fields» (βραβείο Νόμπελ στα Μαθηματικά). Έχει ασχοληθεί με την Αρμονική Ανάλυση , την Συνδυαστική , Μερικές Διαφορικές εξισώσεις , Αναλυτική Θεωρία Αριθμών.
IQ:230-Ηλικία:36
2. Κρίστοφερ Χιράτα, αστροφυσικός
Ο Κρίστοφερ Χιράτα στα 13 του κέρδισε χρυσό μετάλλιο στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Φυσικής, στα 14 μπήκε στο πανεπιστήμιο και ήδη από τα 16 του δουλεύει στην NASA πάνω σε projects για τον αποικισμό στον Άρη. Σήμερα είναι μόλις, 30 ετών.
IQ:225-Ηλικία:30
3. Κιμ Ουνγκ Γιονγκ, φυσικός
Ο κάτοχος του ρεκόρ του βιβλίου Γκίνες για τις τέσσερις γλώσσες (Κορεάτικα, Γιαπωνέζικα, Αγγλικά και Γερμανικά) που μιλούσε άπταιστα, στην ηλικία των... δύο ετών. Έχει εργαστεί στη NASA ως έφηβος και έχει εκπαιδευτεί στην Εθνική Υπηρεσία Αεροναυτικής και Διαστήματος των ΗΠΑ, από την ηλικία των 8 ετών.
IQ:210 Ηλικία:50
4. Ρίκ Ρόσνερ, σεναριογράφος
Ο Ρόσνερ είναι ο άνθρωπος που γράφει τα κείμενα για το διάσημο σώου του Τζίμι Κίμελ καθώς και για πολλές αμερικανικές εκπομπές. Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως γυμνό μοντέλο, στρίπερ και σερβιτόρος με... roller skates.
IQ:190-Ηλικία:52
5. Γκάρι Κασπάροφ, σκακιστής
 
Πρόκειται για τον νεότερο άνθρωπο που κέρδισε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή, στα 22 του χρόνια. Πλέον έχει αποσυρθεί από το άθλημα και βγάζει τα προς το ζην γράφοντας βιβλία και δίνοντας διαλέξεις.
IQ:190-Ηλικία:49
6. Τζέιμς Γουντς, ηθοποιός
Ο πασίγνωστος ηθοποιός έχει κερδίσει τρία βραβεία Emmy και έχει προταθεί δύο φορές για το Όσκαρ.
Ο 65χρονος ηθοποιός γράφτηκε με υποτροφία στα μαθηματικά στο φημισμένο UCLA όταν ήταν ακόμη μαθητής γυμνασίου. Στη συνέχεια όμως τον κέρδισε η έβδομη τέχνη και έστρεψε την πλάτη του σε μια ακαδημαϊκή καριέρα για χάρη του σελιλόιντ.
Έχει συνδέσει το όνομα του με ταινίες όπως τα «Once Upon a Time in America», «Salvador», «Nixon», «Ghosts of Mississippi», κ.α.
IQ:180-Ηλικία:65
7. Πολ Άλεν, επιχειρηματίας
Ο Πολ Άλεν είναι συνιδρυτής της Microsoft και δισεκατομμυριούχος, με μια προσωπική περιουσία που ανέρχεται στα 10 δισ. ευρώ. Είναι ο 48ος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο και ένας από τους πιο γενναιόδωρους φιλάνθρωπους της υφηλίου.
IQ:170-Ηλικία:59
8. Τζούντιτ Πόλγκαρ, σκακίστρια
Η νεότερη πρωταθλήτρια σκακιού στην ιστορία. Στα 15 της κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο, παίρνοντας την πρωτοκαθεδρία από τον Μπόμπι Φίσερ, που όταν είχε γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής, ήταν κατά ένα μήνα μεγαλύτερος.
Ο πατέρας της εφάρμοσε πάνω της μια πρωτοποριακή εκπαιδευτική μέθοδο που εξειδικεύεται αποκλειστικά σε ένα πεδίο γνώσης.
IQ:170-Ηλικία:35
9. Σερ Άντριου Γουάιλς, μαθηματικός
Βρετανός καθηγητής του φημισμένου πανεπιστήμιου Πρίνστον ,ο οποίος κατάφερε το 1995 κι έλυσε το «τελευταίο θεώρημα του Φερμά», το αποκαλούμενο και «δυσκολότερο μαθηματικό γρίφο στην ιστορία» που απασχολούσε τους επιστήμονες επί 358 χρόνια. Μόλις.
Έχει κερδίσει 15 διεθνή βραβεία μαθηματικών και επιστήμης .
IQ:170-Ηλικία:59
10. Στίβεν Χόκινγκ, αστροφυσικός
Συγγραφέας 7 βιβλίων και κατά πολλούς, διάδοχος του Αλβέρτου Αϊνστάιν. Έχει κερδίσει 14 διεθνή βραβεία. Σίγουρα, ο πιο αναγνωρίσιμος από τους δέκα της σχετικής λίστας.
IQ:160-Ηλικία:70

ΑΓΟΡΑΖΩ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

             ΑΓΟΡΑΖΩ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
"Αν κάθε Έλληνας καταφέρει μέσα στο 2013 να αγοράσει ελληνικά προϊόντα αξίας 1.000 ευρώ στη θέση ξένων προϊόντων που αγόρασε πέρυσι, τότε θα προστεθεί στην προβληματική ελληνική οικονομία το αστρονομικό ποσό των 12 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ολόκληρο το περιβόητο ΕΣΠΑ που υποτίθεται ότι θα αναζωογονούσε τη χώρα, είναι 18 δισεκατομμύρια για τέσσερα χρόνια. Στροφή στο ελληνικό τρόφιμο, στο ελληνικό ποτό, στροφή στον Έλληνα παραγωγό. Και σιγά-σιγά, στροφή στο ελληνικό ρούχο και το ελληνικό παπούτσι. ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΕΧΟΥΝ BARCODE ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΠΟ 520 !!! 


Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013

Ανακοίνωση Για την επιλογή νέων Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης



                                           Αθήνα, 07-01-2013          
  Δευτεροβάθμιο Συντονιστικό
   Εκτελεστική Γραμματεία
           www.pask.gr

Ανακοίνωση
Για την επιλογή νέων Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης

Με αφορμή την αλλαγή των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης,  η ΠΑΣΚ Καθηγητών Δ.Ε.  τονίζει την αντίθεσή της  με τη στελέχωση του κράτους βάσει κομματικών κριτηρίων.
Οι  λογικές που επικράτησαν,  και δυστυχώς συνεχίζουν να επικρατούν σε όλο το φάσμα της Δημόσιας Διοίκησης,  έφεραν την χώρα στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα.
Οι λογικές αυτές σε ένα βαθμό διαπερνούν, δυστυχώς,  οριζόντια όλα τα πολιτικά κόμματα και τις συνδικαλιστικές παρατάξεις.
Η αλλαγή αυτής της κουλτούρας είναι μονόδρομος.
Θέση της Παράταξής μας για τα στελέχη της Διοίκησης  ήταν και  παραμένει:
  1. Όλα τα στελέχη της Διοίκησης –και οι Περιφερειακοί Διευθυντές - να επιλέγονται από ειδικά συμβούλια επιλογής,  με αντικειμενικά και αδιάβλητα κριτήρια.
  2. Ίδρυση και λειτουργία Σχολής Στελεχών της Εκπαίδευσης.


Η ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΤΗΣ Π.Α.Σ.Κ. ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε.

Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

(20.10 + 1).10 + 3 = 2013 Ευχές



                 (20.10 + 1).10 + 3 = 2013  Ευχές
               
Αυτή η ενημέρωση που προβάλει όλο το κακό μας έχει κουράσει. Η ηθική και η αξιοπρέπεια είναι θέμα επιλογής. Ο καθένας μας ας κάνει στην καθημερινότητά του επιλογές που θα επιφέρουν τη μεγαλύτερη κοινωνική ωφέλεια. Τότε σίγουρα θα ωφεληθεί και αυτός μακροπρόθεσμα. Τότε σίγουρα η ελπίδα θα νικήσει το φόβο. Τότε θα δώσουμε τέλος στο συνωστισμό απόντων. Έτσι θα μπορέσει ο καθένας μας να είναι χρήσιμος στην οικογένειά του, στον τόπο του και στην πατρίδα μας.
Θόδωρος Σταυριανόπουλος
Εκπαιδευτικός  - Περιφερειακός Σύμβουλος
Υπεύθυνος Κ.Ε.Κ.  Π.Ε. Μεσσηνίας

Επανεκκίνηση



Επανεκκίνηση
Ενας συμπληρωματικός
καταναγκασμός κατάργησε
κάθε ίχνος συνεργασίας.
Μια πηγή παγκόσμιας
κρίσης παράγει αλαζονεία
παρά τις διαφορετικές
επιθυμίες των λαών.
Πρωτόγνωρη φυγή προς τα μπρος,
πολλαπλασιάζει ριψοκίνδυνα
μια ακατέργαστη μορφή κατεστημένου.
Η λατρεία της κοινής γνώμης
χρησιμοποιώντας βοηθητικά
εργαλεία βυζαντινισμού,
καθοδηγείται από μέτριους.
Χωρίς όραμα δημιουργεί
μια βαθιά πολιτική αναταραχή.
Το ζητούμενο για αυτούς
είναι να πουλήσουν όσο πιο ακριβά
μπορούν το τομάρι τους.
Επί μακρόν βρίσκονται σε χειμερία νάρκη,
θεωρώντας αυτό
ως κατάσταση εκτάκτου ανάγκης
κοροϊδεύοντας το πολιτικό πεδίο.
Ποτέ άλλοτε η κυριαρχία
δεν επιβλήθηκε με τέτοια
ανυποληψία των εκπροσώπων της.
Μεγάλο διανοητικό
πραξικόπημα η ζωή μας.
Δρόμος που το κοινωνικό συμβόλαιο
καταπατήθηκε.

Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2013

Οι νόμοι που πρέπει να γνωρίζετε!!!!



                                           Οι νόμοι που πρέπει να γνωρίζετε!!!!

1. Νόμος της μηχανικής επισκευής - Αφού τα χέρια σας καλυφθούν εξ ολοκλήρου με γράσο, τότε θα αρχίσει να σας τρώει η μύτη σας ή θα θέλετε να πάτε στην τουαλέτα.

2. Νόμος της βαρύτητας - Οποιοδήποτε εργαλείο ή βίδα, όταν πέσει, θα...κυλήσει προς τη λιγότερο προσβάσιμη γωνία.

3. Νόμος των πιθανοτήτων - Η πιθανότητα του να σας παρακολουθούν είναι ανάλογη της ηλιθιότητας της πράξης σας.

4
. Νόμος των Τυχαίων Αριθμών - Αν καλέσετε λάθος αριθμό, η γραμμή ποτέ δεν είναι κατειλημμένη και κάποιος πάντα θα απαντήσει.

5. Νόμος του Άλλοθι - Αν πείτε στον προϊστάμενό σας ότι καθυστερήσατε να πάτε στη δουλειά γιατί έσκασε το λάστιχο του αυτοκινήτου σας, την επομένη όντως θα σκάσει το λάστιχο του αυτοκινήτου σας.

6. Νόμος των Αλλαγών - Όταν αλλάζετε λωρίδα κυκλοφορίας στο δρόμο, η λωρίδα που μόλις αφήσατε θα αρχίσει να κινείται πιο γρήγορα από εκείνη στην οποία μετακινηθήκατε.

7. Νόμος του Μπάνιου - Με το που βυθίζετε το σώμα σας στην μπανιέρα, είναι βέβαιο ότι το τηλέφωνο θα χτυπήσει.

8. Νόμος των Συναντήσεων - Η πιθανότητα να συναντήσετε τυχαία κάποιον που γνωρίζετε αυξάνεται άρδην όταν βρίσκεστε με άτομο που δε θέλετε να σας δουν μαζί.

9. Νόμος του αποτελέσματος - Όταν προσπαθήσετε να αποδείξετε σε κάποιον ότι ένα μηχάνημα δε δουλεύει, εκείνη τη στιγμή θα δουλέψει.

10. Νόμος της Βιομηχανικής - Η ένταση της φαγούρας είναι ανάλογη του βαθμού δυσκολίας στο να ξύσετε το συγκεκριμένο σημείο.

11. Νόμος θεάτρου, σινεμά - Τα άτομα των οποίων οι θέσεις απέχουν περισσότερο από το διάδρομο θα φτάσουν τελευταία και είναι πάντα εκείνα που θα εγκαταλείψουν τις θέσεις τους αρκετές φορές για να πάρουν ένα σνακ, κάτι να πιουν ή να πάνε στην τουαλέτα και που θα φύγουν πριν από το τέλος της παράστασης ή της προβολής. Εκείνοι που κάθονται δίπλα στο διάδρομο ουδέποτε μετακινούνται, έχουν πολύ μακριά πόδια ή μεγάλες κοιλιές και πάντα περιμένουν μέχρι να αδειάσει η αίθουσα για να σηκωθούν.

12. Νόμος του Καφέ - Με το που καθίσετε να απολαύσετε ένα ζεστό καφέ στη δουλειά, ο προϊστάμενός σας θα σας ζητήσει να κάνετε κάτι που θα διαρκέσει έως ότου να κρυώσει ο καφές σας. Το ίδιο συμβαίνει και με τον φραπέ το καλοκαίρι (σ.σ.: φραπές όχι φρέντο, φραπές!) που θα βράζει μέχρι να επιστρέψετε σε αυτόν.

13. Νόμος των Αποδυτηρίων - Εάν υπάρχουν μόλις δύο άτομα σε αποδυτήρια, θα έχουν γειτονικά ντουλαπάκια.

14. Νόμος Φυσικών Επιφανειών - Η πιθανότητα μιας φέτας ψωμί με μαρμελάδα να προσγειωθεί με την πλευρά της μαρμελάδας στο χαλί είναι ανάλογη του πόσο καινούριο και ακριβό είναι αυτό το χαλί.

15. Νόμος του Εμπορικού Μάρκετινγκ - Μόλις ανακαλύψετε ένα προϊόν που σας αρέσει πάρα μα πάρα πολύ, θα σταματήσουν την παραγωγή του.

16. Νόμος των Ιατρών - Εάν δεν αισθάνεστε καλά και κλείσετε ραντεβού με τον ιατρό σας, μέχρι να φτάσετε θα αισθάνεστε καλύτερα. Αν δεν κλείσετε ραντεβού θα παραμείνετε άρρωστοι.

1
7. Νόμος επιστροφής από super market - Έχεις όλες τις σακούλες με τα ψώνια στο ένα χέρι ώστε με το άλλο να ανοίξεις την πόρτα της πολυκατοικίας σου και τα κλειδιά βρίσκονται στην ίδια πλευρά που κρατάς τα ψώνια."