Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Απάντηση στο ενημερωτικό σημείωμα



Απάντηση στο ενημερωτικό σημείωμα
του αιρετού στο ΑΠΥΣΔΕ Πελοποννήσου Πάνου Κατσούλα εκλεγμένου με την Αγωνιστική Συσπείρωση - Παρέμβαση και Συνεργασία Εκπ/κών ΔΕ Πελοποννήσου.


Συνάδελφε

μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της επιλογής των Διευθυντών  Εκπαίδευσης Π.Ε. από το συμβούλιο επιλογής  στο οποίο συμμετείχες αναφέρεις  ότι αισθάνθηκες την ανάγκη ως Τακτικός αιρετός ΑΠΥΣΔΕ Πελοποννήσου, να μας ενημερώσεις για τη στάση σου στο συμβούλιο επιλογής. Το κείμενό σου όμως εκτιμώ ότι σε προδίδει σχετικά με το αδιάβλητο και ανεπηρέαστο  που έπραξες, γιατί πέφτεις σε αντιφάσεις.


 1η αντίφαση
Αρχικά αναφέρεις «αισθάνομαι την ανάγκη να ενημερώσω τους συναδέλφους για τη στάση μου» και στο τελείωμα κλείνεις «Πιστεύουμε ακράδαντα ότι ήμασταν αντικειμενικοί στην κρίση μας και ότι κινηθήκαμε αφενός μεν στο πνεύμα των θέσεων του κλάδου που εκπροσωπούσαμε και αφετέρου  τηρήσαμε απαρέγκλιτα τον  νόμο, όπως άλλωστε οφείλαμε να πράξουμε. Δηλώνουμε ότι και στο μέλλον, όπως άλλωστε κάναμε και στο παρελθόν,  θ’ αγωνιστούμε συλλογικά και ενωτικά για να βελτιωθούν ή ν’ αλλάξουν επ’ ωφελεία της κοινωνίας και σύμφωνα με τις διακηρυγμένες θέσεις και αποφάσεις του εκπ/κού μας κινήματος, τα κακώς κείμενα της δημόσιας εκπ/σης.»
Τελικά μιλάς για τον εαυτό σου ή για άλλους; Αυτή η εναλλαγή από το μου στο μας επαναλαμβάνεται στο κείμενό σου.

2η αντίφαση
Σε άλλο σημείο αναφέρεις   «τα μέλη του συμβουλίου είναι υποχρεωμένα να εφαρμόζουν απαρέγκλιτα το νόμο » και παρακάτω γράφεις «Κατά τη νομοθεσία δεν οριζόταν συγκεκριμένος τρόπος βαθμολόγησης της συνέντευξης, το κάθε μέλος βαθμολογούσε κατά την κρίση του »

3η αντίφαση
Στο παρελθόν διαφωνούσες και «έσχιζες τα ιμάτιά σου» με το μαϊμούδισμα της συνέντευξης και μιλούσες για την κατάργησή της. Παρ’ όλα αυτά προσήλθες ως μέλος σε μια συνέντευξη που δεν είχε ούτε δομή και ήταν αφημένη στα στόματα και στα αυτιά ενός συμβουλίου με ελάχιστες γνώσεις συνεντευξιαστικής αξιολόγησης.

Στη συνέχεια θα κάνω κάποια σχόλια και θα τελειώσω.

Ø  Για το αμεσοδημοκρατικό της διαδικασίας αναφέρεις στο ενημερωτικό σου «θα είχε μεγαλύτερη βαρύτητα  στην περίπτωση επιλογής των δντών εκπ/σης αν ψήφιζε όλος ο κλάδος και όχι μόνον οι δντες και οι υποδιευθυντές» σου απαντώ τότε και στην περίπτωση των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων θα έπρεπε να ψήφιζαν και οι μαθητές και αυτό είναι αμεσοδημοκρατική διαδικασία. Έλεος συνάδελφε. Τότε αντί να ψηφίζουν στη Βουλή για το αμεσοδημοκρατικό της διαδικασίας θα έπρεπε να καταφεύγει μόνιμα η Κυβέρνηση σε Δημοψηφίσματα.
Ø  Η επαναφορά  της συνέντευξης θα δημιουργούσε δημοκρατική προϋπόθεση και θα έπαιζε ρυθμιστικό ρόλο στην τελική επιλογή αν ήταν δομημένη , ήταν σε χέρια ειδικών και χρονικά ήταν τοποθετημένη στη διαδικασία επιλογής πριν την ψηφοφορία από τους Διευθυντές και Υποδιευθυντές.

Συνάδελφε  

είχες υποχρέωση ως αιρετός όχι μόνο να διαφυλάξεις τον εαυτόν σου αλλά και να προστατέψεις   τη διαδικασία στο Περιφερειακό Συμβούλιο Επιλογής από την όποια κακή πρόθεση του διπλανού σου. Για να γίνω πιο σαφής πως εξηγείται π.χ. ένα μέλος του συμβουλίου στην ίδια απάντηση να βάζει 10 και το άλλο 14; Τελειώνοντας θα έλεγα μιας και αισθάνθηκες την ανάγκη έγγραφης ενημέρωσης των συναδέλφων σου για τη στάση σου στο συμβούλιο και αφού έπραξες τα πρέποντα εκεί, θα ήταν χρήσιμο και θα βοηθούσε στην εξαγωγή συμπερασμάτων αν στο ενημερωτικό σου έκανες και κάποια κριτική στα πεπραγμένα και δεν έμενες ενημερωτικά μόνο στον εαυτό σου καθώς  και, αν  άφηνες περιθώρια να μάθουμε  τις βαθμολογίες που έβαλες στους υποψηφίους.

Εύχομαι και εγώ καλή δύναμη στο έργο των νέων Διευθυντών Εκπαίδευσης αλλά και των Αιρετών υπενθυμίζοντάς τους τη ρήση του Δημοσθένη: «Πρέπει να λέμε και να κάνουμε στον πολίτη το εφικτό και όχι το επιθυμητό».

Θόδωρος  Σταυριανόπουλος
Διευθυντής  2ου ΓΕΛ Καλαμάτας
MSc Ηθ. Φιλοσοφίας - Μαθηματικός





Ενημερωτικό σημείωμα
Του αιρετού στο ΑΠΥΣΔΕ Πελοποννήσου Πάνου Κατσούλα εκλεγμένου με την Αγωνιστική Συσπείρωση - Παρέμβαση και Συνεργασία Εκπ/κών ΔΕ Πελοποννήσου.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Μετά την ανάληψη υπηρεσίας από τους νέους δντες εκπ/σης και την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής τους, αισθάνομαι την ανάγκη να ενημερώσω τους συναδέλφους για τη στάση μου στο συμβούλιο επιλογής.
Πριν απ’ όλα να διευκρινιστεί ότι ο νομοθέτης θεώρησε ότι στο συμβούλιο επιλογής έπρεπε να μετέχουν και οι αιρετοί εκπρόσωποι των εκπ/κών. Επομένως οι αιρετοί μετείχαν ως εκπρόσωποι του κλάδου και δεν ορίστηκαν από το υπουργείο όπως εσφαλμένα κάποιοι ενδεχομένως να διατείνονται. Περαιτέρω θα πρέπει να τονιστεί ότι ένα συμβούλιο επιλογής δεν είναι ούτε νομικό συμβούλιο του κράτους για να γνωμοδοτεί ή να ερμηνεύει τον νόμο ούτε δικαστήριο για να τον κρίνει, αλλά τα μέλη του είναι υποχρεωμένα να εφαρμόζουν απαρέγκλιτα το νόμο, ακόμη και αν διαφωνούν με διατάξεις του ή και ολόκληρο το νόμο. Η γνώμη μας είναι ότι ένας νόμος μπορεί ν’ αλλάξει, να βελτιωθεί, να καταργηθεί, ν’ αντικατασταθεί με άλλον κλπ κατόπιν συλλογικών, ενωτικών, μαζικών  διεκδικήσεων και αγώνων.
Όπως έχουμε υποστηρίξει στα σωματεία μας, θεωρούμε ότι ο νέος νόμος επιλογής έχει θετικά σημεία όπως αυτό της εκλογής από τη βάση, που όμως αφενός μεν έπρεπε να είναι πιο τολμηρό και το αποτέλεσμά της να είχε μεγαλύτερη βαρύτητα και αφετέρου στην περίπτωση των δντών εκπ/σης έπρεπε κατά τη γνώμη μας να ψήφιζε όλος ο κλάδος και όχι μόνον οι δντες και οι υποδιευθυντές. Είμαστε υπέρμαχοι των αμεσοδημοκρατικών διαδικασιών και ως προς αυτόν τον τομέα ο νόμος θα πρέπει να συμπληρωθεί και να ενισχυθεί όπως βέβαια και σε άλλα σημεία π.χ. πληρέστερης αιτιολόγησης της ψήφου κλπ. Εκτιμούμε ότι αφενός μεν η ακαδημαϊκή κατοχύρωση της διοίκησης και οργάνωσης της εκπ/σης  με  τις επιστημονικές αναλύσεις και τα πορίσματά της και αφετέρου η πλούσια εμπειρία στον κλάδο μας μπορεί να συμβάλουν καθοριστικά στον τομέα της επιλογής στελεχών εκπ/σης αλλά και της εκπ/κής νομοθεσίας γενικότερα. Επιπλέον, η επαναφορά  της συνέντευξης δημιουργεί τις προϋποθέσεις, όπως συνέβαινε και στο παρελθόν, να παίξει ρυθμιστικό ρόλο στην τελική επιλογή, ιδίως όταν δεν υπάρχουν προϋποθέσεις αντικειμενοποίησής της, σημείο που εγκαίρως και από παλιά είχαμε επισημάνει.
Ως αιρετός συμμετείχα στη συνέντευξη,  πιστεύοντας ότι οι εκπρόσωποι του κλάδου μας δεν πρέπει να απεμπολούμε το δικαίωμα να παρεμβαίνουμε και ν’ αναδεικνύουμε με κάθε τρόπο τις συλλογικές μας θέσεις και κυρίως διότι δια της αποχής ενδέχεται κάποιοι άλλοι να επωφελούνται ή και να εξυπηρετούνται! Κατά τη νομοθεσία δεν οριζόταν συγκεκριμένος τρόπος βαθμολόγησης της συνέντευξης, το κάθε μέλος βαθμολογούσε κατά την κρίση του, αφού όμως ήταν υποχρεωμένο να λάβει υπόψη του όλα όσα όριζε ο νόμος. Προσωπικά και στο πλαίσιο αντικειμενικοποίησης της συνέντευξης συνεκτίμησα με την ίδια βαρύτητα τόσο τα μη μοριοδοτούμενα στοιχεία, που ορίζονται στο νόμο, τα οποία αναφέρονταν στο βιογραφικό του υποψηφίου και αποδεικνύονταν από τ’ αντίστοιχα παραστατικά όσο και τις απαντήσεις στις ερωτήσεις που αφορούσαν την προσωπικότητα, την ικανότητα και την καταλληλότητα του υποψηφίου για την άσκηση των καθηκόντων της θέσης για την οποία κρινόταν. Οι ερωτήσεις  που υπέβαλα περιστρέφονταν κατά βάση γύρω από θέματα: παιδαγωγικής θεώρησης στη λήψη διοικητικών αποφάσεων, καλλιέργειας κλίματος συνεργασίας μεταξύ των εποπτευόμενων φορέων, ύπαρξης οράματος και υψηλών προσδοκιών, διοικητικής και οργανωτικής υποστήριξης καινοτομιών και διαχείρισης διαφόρων ζητημάτων που έχουν απασχολήσει και προβληματίσει ή εξακολουθούν ν’ απασχολούν τον κλάδο μας και το εκπ/κό συνδικαλιστικό κίνημα, τα οποία εκ των πραγμάτων συνυπάρχουν.
Πιστεύουμε ακράδαντα ότι ήμασταν αντικειμενικοί στην κρίση μας και ότι κινηθήκαμε αφενός μεν στο πνεύμα των θέσεων του κλάδου που εκπροσωπούσαμε και αφετέρου  τηρήσαμε απαρέγκλιτα τον  νόμο, όπως άλλωστε οφείλαμε να πράξουμε. Δηλώνουμε ότι και στο μέλλον, όπως άλλωστε κάναμε και στο παρελθόν,  θ’ αγωνιστούμε συλλογικά και ενωτικά για να βελτιωθούν ή ν’ αλλάξουν επ’ ωφελεία της κοινωνίας και σύμφωνα με τις διακηρυγμένες θέσεις και αποφάσεις του εκπ/κού μας κινήματος, τα κακώς κείμενα της δημόσιας εκπ/σης.
Ευχόμαστε καλή δύναμη στο έργο των νέων Δντών εκπ/σης υπενθυμίζοντάς τους τη ρήση του Σοφοκλή: «Αρχή άνδρα δείκνυσι».
Φεβρουάριος 2016

      



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου