Το παραμύθι των συγχωνεύσεων Σχολικών
Μονάδων ξέμεινε από επιχειρήματα
και πρέπει να τελειώσει.
Είναι
ψευδεπίγραφο ότι η παιδεία αποτελεί προτεραιότητα για την πολιτεία όταν
προτείνονται από το Υπουργείο Παιδείας διαρκείς προτάσεις συγχωνεύσεων Σχολικών Μονάδων. Δεν μπορεί να λέγεται
αληθινά το «πρώτα ο μαθητής» ή «ο μαθητής στο κέντρο της εκπαίδευσης» όταν από
την πίσω πόρτα το Υπουργείο Παιδείας δημιουργεί σχολείο με 30 μαθητές ανά τμήμα
με τις συνεχόμενες συγχωνεύσεις σχολείων. Στο Υπουργείο Παιδείας επικρατεί μια
εμμονή και ένα κώλυμα σχετικά με τις συγχωνεύσεις σχολείων. Δυστυχώς η ηγεσία
του υπουργείου δεν έχει καταλάβει ένα απλό πράγμα. Ο μαθητής εκτός από το
σχολείο πηγαίνει το απόγευμα και στο φροντιστήριο όπου εκεί επικρατούν άλλες
συνθήκες. Εκεί ο μαθητής ακούει τα ίδια πράγματα σε τμήματα 6-8 ατόμων σε
αντίθεση με τα σχολικά τμήματα των 30 ατόμων. Η στόχευση του υπουργείου πρέπει
να είναι η ελάττωση των μαθητών ανά τμήμα. Έτσι το σχολείο θα ανταγωνιστεί το
φροντιστήριο και τελικά θα οδηγηθούμε στη κατάργηση της «παραπαιδείας» που
αποτελεί υπόσχεση δεκαετιών. Δυστυχώς όμως με τις συγχωνεύσεις δεν
επιτυγχάνεται η μείωση των μαθητών ανά τμήμα. Απεναντίας αυξάνονται οι μαθητές
στις σχολικές αίθουσες.
Με
τις συγχωνεύσεις μπορεί να μειώνονται οι κρατικές δαπάνες που αφορούν μισθούς
και λειτουργικά έξοδα σχολικών μονάδων το κόστος όμως κάθε πολίτη για δαπάνες
φροντιστηρίων αυξάνεται και είναι τεράστιο και πολλαπλάσιο των κρατικών
δαπανών. Αυτό το κόστος της «παραπαιδείας» μετακυλύετε στον πολίτη
κατατρώγοντας το οικογενειακό του εισόδημα.
Πριν
ένα χρόνο πραγματοποιήθηκαν συγχωνεύσεις Σχολικών Μονάδων και ενισχύθηκαν
πληθυσμιακά κάποια αδύναμα σχολεία. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνεται συνέχεια.
Δεν μπορεί να δημιουργηθεί υπερπληθυσμός σε σχολικές μονάδες. Η αυξημένη
συνάθροιση μαθητικού πληθυσμού έρχεται σε αντίθεση με τους παιδαγωγικούς
κανόνες.
Η οικονομική
κρίση και η ανεργία που μαστίζει τα αστικά κέντρα έχει ως αποτέλεσμα την εγκατάλειψη
των αστικών κέντρων από χιλιάδες κόσμου που
οδηγούνται στην επαρχία. Το ξαναζωντάνεμα της υπαίθρου είναι θέμα χρόνου. Αντί λοιπόν
η πολιτεία να έχει υποψιαστεί αυτό που συμβαίνει και να διατηρεί τα σχολεία
στην περιφέρεια ανοικτά, αντ’ αυτού τα κλείνει. Με την κατάργηση σχολικών μονάδων και τη
συνακόλουθη μαζική μεταφορά μαθητών όχι
μόνο δε θα εξοικονομηθούν πόροι, αλλά αντίθετα υπάρχει κίνδυνος το δημόσιο να
επιβαρυνθεί περαιτέρω και κάποιοι επιτήδειοι να θησαυρίσουν εκ νέου. Περισσότεροι
μαθητές οδηγούνται σε καθημερινή μετακίνηση σε ένα άσχημο οδικό δίκτυο όπου
κάθε 100 μέτρα
συναντάς και εικονοστάσι.
Θα
πρέπει επίσης να επισημανθεί ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος ενός συνεργάτη του
Υπουργείου Παιδείας και στη συγκεκριμένη περίπτωση ομιλώ για τους
Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης.
Ο
Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Μεσσηνίας με την πρότασή του πάτησε φρένο στη
συνέχιση των συγχωνεύσεων στην Π.Ε. Μεσσηνίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας θέλησε
να κάνει «το καλό παιδί» του Υπουργείου. Έδειξε πρόθυμος, ανταποκρινόμενος στις βουλές του Υπουργείου Παιδείας. Άνοιξε
με την πρότασή του διάπλατα την πόρτα στη συνέχιση των συγχωνεύσεων.
Ενδιαφέρον
έχει να αναφερθεί, πως εννοεί την συνεργασία με τους αιρετούς θεσμούς
εκπαιδευτικών και γονέων ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας κ. Κλάδης. Συγκεκριμένα ο
αιρετός του ΠΥΣΠΕ Μεσσηνίας κ. Γιάννης Χριστόπουλος σε δημοσίευμά του στον
τοπικό τύπο αναφέρει «δεν μου δόθηκε η δυνατότητα ως αιρετού του κλάδου να
τοποθετηθώ για τις συγχωνεύσεις».
Ο κ.
Κλάδης βρίσκεται στο τόπο μας ως «καριερίστας» επισκέπτης κάποια στιγμή όμως θα
φύγει από την Μεσσηνία. Αυτό που θα έχει συντελεστεί με τις συγχωνεύσεις που
σήμερα προτείνει θα είναι ένα τραύμα αθεράπευτο. Καλό είναι να μη μεταφέρει
μαζί του στις αποσκευές του σκελετούς
από την Μεσσηνία. Η συμπεριφορά του κ. Κλάδη είναι απαράδεκτη, δυστυχώς δεν
στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Λειτούργησε ως πειθήνιο παρα-κλάδι του
Υπουργείου Παιδείας και όχι ως συνεργάτης. Ο συνεργάτης πολλές φορές λειτουργεί
και ως ανάχωμα στις προθέσεις του Υπουργείου, αν θέλει να πιστεύει ότι η
παιδεία αποτελεί προτεραιότητα και αν θέλει να τοποθετεί τον μαθητή στο κέντρο
του εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος και το «πρώτα ο μαθητής» να αποτελεί αλήθεια
και όχι παραπλανητικό σύνθημα.
Αρκετά
εξοικονόμησαν οι κ.κ. Διαμαντοπούλου και Χριστοφιλοπούλου στύβοντας το χώρο της
Παιδείας. Αυτό συνάγεται από τους ανύπαρκτους διορισμούς εκπαιδευτικών τα
τελευταία χρόνια και από τους μισθούς πείνας των 600€ που επέβαλαν στους
νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς. Ας φροντίσουν με την κοινοβουλευτική τους
πίεση να εξοικονομηθούν απ’ άλλα
Υπουργεία χρήματα που δυστυχώς είτε παραμένουν ανείσπρακτα είτε δεν
περικόπτονται. Πρέπει να καταλάβουν ότι όλα είναι θέμα παιδείας και ότι για να
αντιστραφεί μια κατάσταση πρέπει ο λαός μας να βελτιώσει την παιδεία του. Η
παιδεία είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό και πρέπει να παρέχεται δωρεάν σε όποιον
το θελήσει. Ο απλός λαός δεν έχει την δυνατότητα να στέλνει τα παιδιά του ούτε
στα ιδιωτικά σχολεία ούτε για σπουδές στο εξωτερικό. Αυτός ο απλός κόσμος θα
δώσει με την ψήφο του στις επερχόμενες εκλογές απάντηση στο πολιτικό προσωπικό
που δήθεν επί σειρά ετών κόπτεται για μεταρρυθμίσεις σε αυτήν την ταλαίπωρη
χώρα μας.
Φθάνει
πια όχι άλλες συγχωνεύσεις σχολείων. Το κράτος την περιστολή δαπανών ας την
αναζητήσει αλλού και όχι στο χώρο της παιδείας. Οι δαπάνες της παιδείας από το
5% του ΑΕΠ που ήταν ο στόχος κατρακύλησαν κοντά στο 2% του ΑΕΠ.
Το παραμύθι των συγχωνεύσεων Σχολικών Μονάδων πρέπει να τελειώσει. Αυτό
πρέπει να αποτελέσει παλλαϊκό αίτημα της κοινωνίας. Πρέπει να γίνει κατανοητό
ότι η συνέχιση των συγχωνεύσεων δεν αποτελεί θέμα μόνο για τους εκπαιδευτικούς.
Είναι κάτι που θίγει άμεσα τον μαθητή και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας
συστήματος. Γι’ αυτό το αίτημα για καμιά
άλλη συγχώνευση σχολικής μονάδας πρέπει να πλατειάσει στην κοινωνία. Σε κάθε
διαδικασία κατάργησης-συγχώνευσης σχολικής μονάδας επιβάλλεται να υπάρχει η
σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου