Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015

Η «μαγκιά» και η τόλμη του συνοδού παιδαγωγού εκπαιδευτικού… εγκλωβισμένη στη «θηλιά» της άτολμης Πολιτείας.



Η «μαγκιά» και η τόλμη του συνοδού παιδαγωγού εκπαιδευτικού… εγκλωβισμένη στη «θηλιά» της άτολμης Πολιτείας.

5-ΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ 2ΟΥ ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Η  Γ΄ τάξη του  2ου  Λυκείου Καλαμάτας  πραγματοποίησε την 5-ήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της από 7-11 Δεκεμβρίου στη Βόρεια Ελλάδα . Η διαμονή των μαθητών και συνοδών ήταν στη Θεσσαλονίκη και οι εξακτινωμένες επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν στο μουσείο ελληνικής ιστορίας κέρινων ομοιωμάτων του Βρέλλη στα Γιάννενα με ξεναγό, στον τάφο του Φιλίππου στη Βεργίνα με ξεναγό, καταρράκτες Έδεσσας, Νάουσα, Βέροια και Καβάλα. Στην πόλη της Θεσσαλονίκης η ξενάγηση έγινε με ξεναγό που μας παραχώρησε δωρεάν το Επαγγελματικό Επιμελητήριο της πόλης μετά από αίτησή μας, που είχε προηγηθεί της επίσκεψης.
Το σχολείο μας κατά την επίσκεψη του εκεί πραγματοποίησε αδελφοποίηση με το 2ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης ένα ιστορικό σχολείο της πόλης που η ίδρυση και λειτουργία του ξεπερνά τα 100 χρόνια. Ένα σχολείο που από αυτό αποφοίτησαν εξέχουσες προσωπικότητες, όπως ο Μανώλης Ανδρόνικος,  Ντίνος Χριστιανόπουλος, Κώστας Βουτσάς , ο καρδιοχειρουργός Σπύρου κ.ά. Στο σχολείο λειτουργεί Σύλλογος Αποφοίτων με πλούσια δράση.
Η αδελφοποίηση στέφθηκε με επιτυχία μέσα σε ένα κλίμα χαράς συγκινησιακής φόρτισης και ανταλλαγής αναμνηστικών δώρων και τοπικών προϊόντων. Εμείς από την πλευρά μας τους προσφέραμε τοπικά προϊόντα της Μεσσηνίας όπως σύκα, ελιές, ελαιόλαδο, βαλσάμικο, μουστάρδα, παστέλια, τσίπουρο και ούζο, καθώς επίσης τουριστικά και διαφημιστικά έντυπα που μας προσέφερε η Περιφέρεια και ο Δήμος Καλαμάτας. Ο Δήμαρχος Καλαμάτας μεταξύ των άλλων μας έδωσε και μια σημαία της πόλης την οποία έλαβαν με μεγάλη χαρά ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διευθύντρια  κ. Κλαίρη Χειμωνίδου του 2ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης. Στο σημείο αυτό θέλουμε να ευχαριστήσουμε το Δήμαρχο Καλαμάτας κ. Νίκα την Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Μεσσηνίας κ. Αλειφέρη καθώς επίσης και τις επιχειρήσεις «ΑΓΡΟΒΙΜ Α.Ε.», «ΣΥΚΙΚΗ», «ΕΝΩΣΗ», «Κ.ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ», και «Β. ΣΤΕΦΑΝΟΥΡΗ»  που αμέσως ανταποκρίθηκαν στο αίτημά μας για προσφορά  προϊόντων τους.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδρομής οι μαθητές μας επέδειξαν σοβαρότητα και προσοχή σε αυτά που έβλεπαν και άκουγαν λαμβάνοντας παντού όπου και αν πήγαμε τα εύσημα, από ξεναγούς, ξενοδόχους, μουσεία, καταστηματάρχες και τέλος και από τον οδηγό του λεωφορείου.
Μετά από  διαπιστώσεις  η απαίτηση  των μαθητών αλλά και των συνοδών καθηγητών προς την Πολιτεία είναι ότι θα πρέπει να ασχοληθεί με  δύο πράγματα. Το ένα απευθύνεται  στο Υπουργείο Οικονομικών και αφορά την εντατικοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών στα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης όπου εκεί εκτός από το μαύρο της νύχτας επικρατεί και το χρηματικό… μαύρο. Το άλλο απευθύνεται  στο Υπουργείο Παιδείας και αφορά την αναθεώρηση του πλαισίου των εκδρομών. Θα πρέπει στο πρόγραμμα της εκδρομής να καταγράφεται ξεκάθαρα το εύρος της νυχτερινής διασκέδασης. Αισθανόμουν στην εκδρομή τις πιο πολλές μέρες σαν να είχα μια θηλιά στο λαιμό μου και να μου την έσφιγγαν, μου είχε πει κάποτε ένας εκπαιδευτικός συνοδός σχολικής εκδρομής.
Η 5-ήμερη εκπαιδευτική εκδρομή θα πρέπει να απαλλαγεί από επιπρόσθετες ευθύνες των συνοδών, το πλαίσιο της να γίνει πιο ειλικρινές ώστε να δώσει την δυνατότητα να συμμετάσχουν ως συνοδοί και άλλοι συνάδελφοι. Ο συνοδός εκπαιδευτικός επιστρέφοντας από μια 5-ήμερη εκδρομή επιστρέφει διαφορετικός δάσκαλος γιατί μια 5-ήμερη εκδρομή είναι παιδαγωγικό σεμινάριο, είναι εμπειρία είναι μεταπτυχιακό. Στην εκδρομή ο μαθητής απαλλαγμένος από το άγχος του σχολείου ξεδιπλώνει και  άλλες πτυχές του. Εκεί  γνώρισα άλλους μαθητές, μαθητές που ανέδειξαν δεξιότητες και ταλέντο, μαθητές που κατά ένα μέρος αυτονομήθηκαν και διαχειρίστηκαν έστω και για λίγο την καθημερινότητα του εαυτού τους  μακριά από το οικογενειακό περιβάλλον τους.
Τελειώνοντας θέλω να ευχαριστήσω τους μαθητές μου για την υπέροχη στάση και συμπεριφορά που επέδειξαν καθ’ όλη την διάρκεια της εκδρομής καθώς επίσης θέλω να ευχαριστήσω και τις δύο (2) συνοδούς καθηγήτριες για την συνέπεια και υπομονετικότητα που επέδειξαν.
Υ.Γ. Σε πόλεις με αυξημένη μαθητική επισκεψιμότητα κατά την περίοδο των σχολικών εκδρομών υπάρχουν Club  χωρητικότητας 1000 ατόμων. Εκεί συμβαίνουν ταυτόχρονα δύο παρανομίες. Στις 3.00 π.μ. δεν προβλέπεται σύμφωνα με το πρόγραμμα της εκδρομής να υπάρχουν μαθητές  και όμως το Club  είναι γεμάτο από μαθητές και όλοι πίνουν ποτό χωρίς να έχει κοπεί ούτε μία απόδειξη!!!

Θεόδωρος  Σταυριανόπουλος
  MSc Ηθ. Φιλοσοφίας - Μαθηματικός
                                                    Διευθυντής 2ου ΓΕΛ Καλαμάτας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου